0

Gelandangan :)

 Assalamualaikum...


Hai semua... Nie nak cerita skit la.. minggu lepas aku mengikuti program gelangangan dgn Exco2 Kelab Ekonomi kat sekitar KL.. Kitaorg gerak lepas maghrib guna 2buah kreta... Tp aku sorang je laki yang pegi.. Topek Misnon xdpt pegi pulak semalam.. So aku sorang2 je la.. Gelangdangan tu ape kebenda pulak??? Gelandangan ni mcm org2 yg tiada tempat tinggal... Lebih kurang mcam merempat la..  Destinasi pertama adalah depan Tune Hotel KL.. Mula2 punyer la sesat xjumpa cari tune hotel tu.. GPS pon xpandai guna.. Haha.. At last luckily kitaorg jumpa jugak tempat tu.. Mula2 tu mmg rasa takut gilerr... Seram pon ada.. Bila keluar je dari krta tgk ramai gilerrr gelandangan nieee dah tunggu.. Sambil tunggu penaja makanan smpai.. Jom bergmbr dulu..huhuhu 









Lepas je penaja smpai.. Diorang da beratur dah... Kitaorg ambik position masing untuk mmbantu glndngan2.. Turut serta volunteer2 lain.. Ada yg dah bekerja dan masih belajar.. Aku n sorang mamat cina ni bantu agihkan air kat gelandangan... Sambil2 tu sempat la borak2 ngan mamat cina tu... Dia dah kerja as a geologist kat mane ntah,, xingattt.. Hehehe... 

Time tu aku tgk mcm2 ragam org2 gelandangan nie.. Sedeyh n sayu tgk diorang beratur ambik makanan n minuman.. Ntah cukup ke tidak diorang makan.... Lagi aku sebak bila tgk kanak2 kecil ambil airrrr... Ya Allah, betapa menderitanya mereka.... 

Lepas tu kitaorg gerak ke Mydin KL pulak.. Sampai je kat sana terkejut tgk  lagi ramai yang tunggu... Tp perasaan takut tu dah hilang.. Rasa seronok pulak bila dpt bantu 

mereka.. Banyak pengalaman baru yang aku dpt daripada program nieeee... Thanx kak najah,kak siti, kak aya, n kat amy tlg bawak kitorang join pgram nieee.. Mmg besttt... 


Program tu tamat lebih kurang jam 11stengah malam.. Then kitaorg gerak pulang ke UKM.. sebelum tu p melantak dulu kat resetoran kat Kajang.. Nama ape ntah..xingat.. Haishh xingat je keje.. Ape je yg kau ingat?? Hahaha.. Lepas hbis makan2 kitaorg balik ke UKM.. Alhamdulillah selamat sampai ke UKM... Tu je la aku nak citerr.. Hahaa..









K lah.. Bye.. Wassalam :)

0 comments:

Post a Comment

Back to Top