0

KAMI SAYANG SABASUN


Assalamualaikum....
pegghhh.. dah lama giler aku tak update blog.. sibuk je memanjang.. lappy aku pulak tertinggal kat umah kakak aku.. pastu x pegi2 ambik.. MALAS.. hahaha.. nasib baik ade hamba Allah yang bernama Ehsan nie bg pinjam lappy dia untuk aku buat esaimen n update blog... 

Aku nak habaq mai skit tentang Sabasun.. korang tau x sabasun tu apa? bukan Sabun ok... hahaha..Sabasun nie adalah satu perniagaan hyperruncit muslim bertapak di Terengganu..tp hari tu ade krisis antara Sabasun n MBKT..

 Lets pray for Sabasun.. Dari kecik sampai skrg aku duk shopping kat Sabasun nie.. Nak tau knpa? Sabasun adalah satu2nya perniagaan yang berkonsepkan Islam dan bukan mengaut keuntungan semata-sama.. Barang2 murah,berkualiti dan dijamin halal.. Sabasun jugak adalah satu2nya perniagaan yang memboikot barang2 Yahudi.. Pekerja sabasun semua muslim dan tidak ada seorang pun warga asing yang bekerja katsana.. Pekerja2 wajib menutup aurat dan solat.. Tiada pekerja wanita berlengan pendek, berbaju sendat,apatah lg tidak bertudung.. Dgn persekitaran islamic dgn alunan ayat2 al-quran,zikir dan nyasid membuatkan aku rasa tenang nak p shopping kat sana.. Sabasun jugak buat tabung amal palestin untk saudara seislam kita di palestin.. Aku pernah kerja kat sini.. Sangat best kerja kat sini.. Ayuh doakan agar tapak Sabasun tidak diambil oleh pihak yang sangat zalim dan menindas org islam untuk berniaga dan mencari rezeki yang halal.. #KamiSayangSabasun#SelamatkanSabasun #LoveSabasun

ha ni la cawangan terbaru Sabasun....



ni pintu masuk Sabasun cawangan lama di Bukit Kecil



lets Save Our Sabasun :)

0 comments:

Post a Comment

Back to Top